Cikakak.Com Cikakak.Com

Drama TV, Slot Akasia, Slot Lestary, Slot Samarinda, Slot Tiara, Slot Sonia, Slot MegaDrama, Drama iQIYI, Drama Viu, Telemovie, Telefilem,

Minggu 2 | Drama Wanita Milik Tuan Putra Episod 2 - Episod 6 / Sinopsis

Author
Published Oktober 26, 2022
Minggu 2 | Drama Wanita Milik Tuan Putra Episod 2 - Episod 6 / Sinopsis

Minggu 2 | Drama Wanita Milik Tuan Putra Episod 2 - Episod 6 / Sinopsis : Lakonan Intan Najuwa, Hisyam Hamid & Sherry Ibrahim - Slot Akasia | Nantikan drama terbaru yang akan menghiasi Slot Akasia yang menggantikan Drama Sekali Lagi Cinta Kembali lakonan  Siti Khadijah Halim dan Aniq Suhair sebagai pelakon utama.

Drama Wanita Milik Tuan Putra, mulai siar pada 21 Oktober 2022 (Jumaat) minggu ini. Drama ini diterajui gandingan Intan Najuwa, Hisyam Hamid dan Sherry Ibrahim sebagai tunggak utama.

Drama adaptasi kali ini adalah hasil karya penulis  Aunie Ayunie. Untuk pengetahuan peminat Drama Wanita Milik Tuan Putra, novel ini ada kesinambungan siri 2 dengan judul novel tuan putra and his loyal bride.

Kemungkinan Drama Wanita Milik Tuan Putra juga akan hadir dengan siri 2. Drama Wanita Milik Tuan Putra Episod 1 - Episod 28 (Akhir) strim secara langsung di https://www.tonton.com.my/live/tv3


Minggu 2 bersiaran Drama Wanita Milik Tuan Putra Episod 2 | Episod 3 | Episod 4 | Episod 5 | Episod 6. Jangan lupa menonton 

Drama Wanita Milik Tuan Putra

Judul Drama : Wanita Milik Tuan Putra
Adaptasi Novel : Wanita Milik Tuan Putra Karya Aunie Ayunie
Jumlah Episod : 28 Episod
Mulai Siar : 21.10.2022 (Jumaat)
Masa Siar : 7.00 malam di TV3 - Slot Akasia



Sinopsis Wanita Milik Tuan Putra

Cinta, benarkah membawa bahagia? Benar, tapi harus ada derita dan air mata. Hot and spicy, gelaran yang tepat untuk Tuan Putra Anaqi. Pendek kata, dia adalah guy yang sempurna. Pertemuan demi pertemuan dengan Bunga Zinnirah, meyakinkan Putra bahawa itu bukanlah satu kebetulan, tapi satu suratan yang indah.

"Cinta bukan tentang apa yang kita lihat, tapi cinta adalah tentang apa yang kita rasa." - PUTRA

Bunga Zinnirah tidak menolak ikatan suci dengan Putra. baginya, Putra bagaikan malaikat pelindung yang menyelamatkannya. Dia hilang segala-galanya kerana menjunjung sebuah kejujuran. Putra hadir di saat dia hampir tersungkur melawan luka.

"You adalah pemandangan yang indah dan I harus menikmatinya." - BUNGA

Di sebalik sebaris nama Tuan Putra Anaqi, tersimpan seribu rahsia. Bila rahsia terbongkar, Bunga merasakan dia sudah tersesat jauh dalam kehidupan lelaki itu. Sangkanya, dia akan menjadi Wanita Milik Tuan Putra selama-lamanya.

Namun, dendam kelmarin meretakkan mahligai yang dibina. Takdir yang menemukan mereka dan takdir juga yang memisahkan mereka. Masihkah ada peluang untuk Putra dan Bunga membetulkan segala-galanya? Sedangkan masih banyak yang belum terluah.

"You are really a beast, Tuan Putra." - BUNGA

"I am a beast. I tak layak untuk you." - PUTRA

Ada cinta, ada benci. Ada suka, ada duka. Hati mula keliru dan cinta mereka jadi taruhan. Memperjuangkan sedih dan indah pada waktu yang sama amat melelahkan. Bila tersedar, cinta itu sudah pun sirna ditelan waktu. Pulanglah cinta, Kerana rindu akan sentiasa menjemputmu.


Sinopsis Novel Tuan Putra And His Loyal Bride


Sinopsis Novel Tuan Putra And His Loyal Bride.
“I tak tahu apa akan jadi pada I kalau you tak ada. Please don’t stop loving me, angel.” Tuan Putra Anaqi.
“Loving you, is like breathing. How can I stop?” Bunga Zinnirah.
Episod cinta mereka tidak pernah pudar walau sekian lama meniti batas waktu. Ikrar mereka untuk terus setia menyayangi hingga akhir nafas. Benarlah, mencintai dan dicintai oleh orang yang sama adalah satu anugerah terindah. Bahagia melayari bahtera perkahwinan bersama puteri kesayangan, Ratu Aafiyah.
Namun, dendam seseorang sedang menghantui. Ketenangan mereka berkocak. Kebahagiaan mereka berantakan. Rindu yang meniti di bibir kian hilang serinya. Memori asmara mereka bertukar menjadi racun tak bernama. Mematikan cinta yang selama ini bermukim di hati.
Musibah datang bertali-arus menyentak bahagia yang mereka kecapi. Malang yang tidak diundang. Dan, mimpi ngeri mereka bermula….
Putra hampir hilang segala yang dia miliki. Bunga teguh di sisi walau ada kala hati kecil diketuk rasa sangsi.
“Ya, I tahu you jujur dengan I. I tahu you tak akan kecewakan I. Tapi, I sakit hati dengar dia cakap macam tu. Sakit yang cuma I tahu, you faham tak?” Bunga Zinnirah.
Mengapa perlu ada duka di saat hati bahagia menyulam cinta? Mengapa harus ada dendam sedangkan mereka bukan petualang? Lebih menakutkan ialah apabila seseorang inginkan nyawa Bunga dan Ratu.
Cinta luhur mereka adalah punca segalanya. Hasad dengki manusia yang tak pernah senang melihat orang lain bahagia. Putra tak tahu siapa kawan dan siapa lawan. Namun, dia terus berjuang demi cinta, rindu dan kasihkan seorang Bunga Zinnirah.
“I tak akan tinggalkan you. I akan setia di sisi you selamanya…” Bunga Zinnirah.
Dan, bagi Putra kesetiaan itu sangat mahal harganya.


Catat Ulasan

[ADS] Bottom Ads

Halaman

Copyright © 2012-2023