Cikakak.Com Cikakak.Com

Drama TV, Slot Akasia, Slot Lestary, Slot Samarinda, Slot Tiara, Slot Sonia, Slot MegaDrama, Drama iQIYI, Drama Viu, Telemovie, Telefilem,

Drama Yehh Jadu Hai Jinn Ka! Season 2 - Slot Sonia TV3

Author
Published Oktober 20, 2022
Drama Yehh Jadu Hai Jinn Ka! Season 2 - Slot Sonia TV3

Drama Yehh Jadu Hai Jinn Ka! Season 2 - Slot Sonia TV3 | Siri 2 telah bersiaran di kaca tv menerusi slot sonia tv3. Siri 2 Drama Yehh Jadu Hai Jinn Ka! adalah kesinambungan kisah cinta dan duka pasangan Aman dan Roshni. Pada siri 1, Roshni ditakdirkan sebagai penyelamat Aman dari jin tanah yang mendambakan janji ahli keluarga Aman suatu ketika dahulu. Namun, Roshni yang hadir sebagai Aryana membantu Aman dengan melindunginya. 

 
Drama Yehh Jadu Hai Jinn Ka! Season 2 
Siar : 14 September 2022
Jumlah episod : 218 episod penuh (siri asal)
Slot Sonia TV3


Sinopsis Yehh Jadu Hai Jinn Ka! Season 2

Askar bulan merah menyerang Roshni membuatkan dia kehilangan Aman dan salah seorang anaknya yang belum lahir. Akan tetapi keluarga berpendapat bahawa Roshni kehilangan kedua bayi kembarnya. 

Namun, Roshni melawan nasib dan membawa pulang Aman. Dia bertemu dengan sepupu sebelah ibu Aman iaitu Rehan Ahmad Khan yang merupakan seorang jin untuk membantunya dalam peperangan tersebut. 

Selepas percubaan yang gagal, dia membuat perjanjian dengan Kala Jinn untuk memberikan anak sulungnya sebagai ganti nyawa Aman. Jesteru itu Roshni menyembunyikan perkara tersebut daripada diketahui Aman dan keluarga sehingga dia menemui penyelesaian. 

Tidak lama kemudian Roshni mendapat tahu bahawa dia sedang mengandung anak kembar.  Dia juga mendapat tahu bahawa seorang bayi masih hidup dan bayi yang lain mati dalam serangan tentera bulan merah tersebut.

Di sini anak saudara Rubina iaitu Shayari tiba-tiba muncul. Sementara itu, Rehan  menjadi sasaran Jin Shikari. Tanpa menyedari bahawa Jin Shikari tersebut adalah teman wanitanya, Natasha. 

Dia mengesyaki Shayari, kemudian mendedahkan indentiti  Shayari sebagai Jin Shikari, tetapi tidak berbahaya kepadanya. 

Rehan ingin mencari abangnya dan memutuskan untuk bertunang dengan Natasha. Dia secara tidak sengaja bertunang dengan Shayari, demi membantu Aman. 

Untuk menyelamatkan anaknya, Roshni memutuskan untuk menggantikannya dengan seorang gadis dengan Tabeezi. Tetapi Roshni mengubah keputusannya kerana Kala Jinn mengancamnya untuk membunuh Aman jika dia mungkir janji. 

Aman memikat Kala Jin untuk keselamatan anak mereka. Roshni membantu Aman dengan tugas itu tetapi kemudian membebaskan Kala Jinn daripada kurungan untuk menunaikan janjinya. Aman mengetahui perkara ini dan menipu Roshni supaya dia mendedahkan kebenaran.

Selepas mengetahui kebenaran, Aman berasa sedih. Roshni meninggalkan Junaid Manzil untuk membuatnya berasa lebih baik, tetapi dia membawa Roshni kembali.

Sementara itu, Rehan mengambil anak panah di dadanya untuk menyelamatkan Shayari serta menyelamatkan nyawanya daripada serangan maut itu. Kebenaran Shayari terbongkar lalu Rehan yang marah memutuskan pertunangan mereka.

Ayana, anak perempuan seorang pahlawan purba, datang untuk membantu Roshni menyelamatkan anaknya. Dia membantu mereka menipu Kala Jinn dengan melahirkan anak palsu manakala Roshni selamat melahirkan bayinya di Ayanaa Corner. 

Apabila mengetahui perkara tersebut, Kala Jinn memenjarakan Roshni dan Armaan (Bayi Aman dan Roshni) di dalam sebuah gua. Aman berjaya menyelamatkan Roshni dan Armaan, tetapi Kala Jin mendapat tahu. Aman bersetuju dengan Kala Jinn bahawa mereka akan mencari nama sebenarnya untuk menyelamatkan Armaan. Kala Jinn memberitahu mereka bahawa mereka boleh mencari namanya selepas menyelesaikan tiga tugas.

Rehan dan Shayari juga memutuskan untuk membantu para khan dan menjalankan misi mencari nama jin Kaala. 

Demi menggalahkan mereka Kaala Jin menghantar anak pertama Aman dan Roshni (yang terbunuh oleh anak panah bulan merah) sebagai cabaran ketiga. 

Walau bagaimanapun, Khans memenangi semangat bayi (dengan penuh kasih sayang dipanggil bayi rooh) dengan cinta tanpa syarat mereka untuknya. 

Selepas menerima tiga petunjuk, Aman dan Roshni menemui nama itu apabila Rehan dan Shayari mendapati sesiapa yang menggunakan nama Kala Jin akan mati serta-merta. 

Apabila Jin datang ke rumah agam dan meminta mereka memberitahu mereka namanya. Roshni memanggil namanya untuk menyelamatkan anaknya, mengejutkan semua orang, tetapi semangat anak pertamanya menahannya. 

Kala Jinn tidak menerima kegagalan dan mencabar mereka untuk melawannya. Didedahkan bahawa Armaan sebagai anak kepada Jinnad Ke Badshah dan Ayaana akan menamatkan Kaala Jin. 

Roshni, Aman, Rehan, dan Shayari pergi dalam usaha untuk menamatkan jin kafala, dan Armaan akhirnya membunuh bahaya yang telah melanda keluarganya selama bertahun-tahun. Pencarian ini mendekatkan Rehan dan Shayari dan mengukuhkan kepercayaan mereka antara satu sama lain.

Selepas beberapa kejadian, indentiti Tabeezi (Rubina) terbongkar. Dia adalah Ayaana terdahulu dan mahukan hati malaikatnya kembali daripada Roshni dan Natasha terlibat dengannya. 

Ia juga mendedahkan bahawa Roshni ialah abang Tabeezi anak perempuan Mansoor Ahmed Choudhary dan merupakan pemilik asal Junaid Manzil dan anak saudara Tabeezi.

Roshni sangat sedih mengetahui perkara ini dan berjanji untuk memberikan hatinya kepada Tabeezi. Tabeezi perlu berjanji bahawa dia tidak akan menyakiti keluarganya sebelum Malam Matahari Emas. 

Akan tetapi Tabeezi mungkir janji,  terus mencuba untuk menyakiti dia dan keluarganya. Sementara itu, Rehan dan Shayari cuba membantu keluarga dengan mencari buku Ilm e Jin yang akan menyelesaikan keraguan mereka. 

Untuk mendapatkan jawapan, Rehan perlu menumpukan pada keraguannya tetapi yang boleh dia fokuskan ialah Shayari. Ini membuatkan Rehan sedar bahawa dia sedang jatuh cinta padanya.

Sebaliknya, Roshni memutuskan untuk tidak memberikan hatinya kepada Tabeezi dan enggan menunaikan janjinya menyebabkan Tabeezi marah.

Roshni hamil lagi. Sebaliknya, Rehan dan Shayari diculik dan ditawan, dan Shayari sesak nafas. Rehan menangis melihat ini. Kemudian mereka berjaya terus hidup. Rehan tidak dapat mengaku cintanya tetapi Shayari faham.

Pada malam Matahari Emas, dia memerangkap seluruh keluarga Khan dalam bahaya. Rehan dan Shayri menyelamatkan mereka menggunakan kuasa mereka. Aman dan Roshni kehilangan kuasa mereka tetapi dilindungi oleh kuasa Armaan. 

Akhirnya, dengan bantuan cincin ajaib yang diberikan oleh arwah ibu Roshni kepadanya mereka mengalahkan Tabeezi dan dia telah dibawa pergi oleh dua Ayaana lain dari Ayaana Kumbh.

Walaupun keluarga Khan meraikan dengan gembira bahawa kini semua masalah dalam hidup mereka telah hilang, mereka boleh hidup bahagia. 

Shayari mengaku perasaannya terhadap Rehan, dan mereka berpelukan antara satu sama lain. Aman bertanya kepada Roshni ke mana perginya hati malaikat itu. Roshni memintanya untuk tidak memikirkannya kerana kini masalah telah selesai, dan mereka boleh menjalani kehidupan yang sederhana dan bahagia selama-lamanya. Hati Malaikat diturunkan bersama anak Aman dan Roshni, yang dalam kandungannya.


Catat Ulasan

[ADS] Bottom Ads

Halaman

Copyright © 2012-2023